Select Page

5. b

LEPO JE, ČE SMO SKUPAJ (Padlet)

Že nekaj časa se nismo videli, zato sem pripravila spletni prostor, kamor vsak iz razreda lahko naloži kar želi, kar bi rad delil z razredom. Mogoče bi nam rad/a sporočil, kaj je pri tebi novega, kakšen imaš delovni prostor, mogoče imaš novo frizuro, si kaj lepega izdelal/a…
To narediš čisto preprosto. Lahko klikneš tukaj ali pa na spodnjo sliko. Povezava te odpelje na prostor, kjer lahko vsak preprosto naloži svojo sliko ali celo video. Samo dvakrat klikni na prazen prostor (na morje) in naloži sliko iz računalnika ali iz telefona. Prvič naj ti pomagajo starši, drugič boš pa mogoče že sam znal/a. Spremembe boš žal videl/a samo na povezavi in ne direktno na spodnji sliki.

Kdo lahko dostopa do tega? Samo tisti, ki vidimo to povezavo. Če ti je neprijetno, pa si lahko slike samo ogleduješ.

TOREK, 7. april

Dobro jutro.
Ali vas danes kaj boli…mislim na mišice…zaradi včerajšnjega športnega dne? Verjetno ne, saj ste v dobri kondiciji. Poskusila sem se naučiti 2. ples (Con calma). Če vam je prav, ga bomo v šoli še vadili. Tudi kviz mi je kar dobro šel. Zanimiv in naporen dan, sploh zame…(leta).

Ok…sedaj pa k nalogam za torek…a prej pa še misel:
Svojo srečo gradiš…
Vsak dan malo,
korak za korakom…

MAT – Deli celote – več kot celota

Že nekaj časa niste imeli matematike, zato najprej prelistajte DU od strani 72 do 76 in ponovite snov.
Odprite zvezek in napišite zgornji naslov. Sledite razlagi na PREDSTAVITVI in sproti prerišite vse, kar je na 2. do 6. drsnice. Predstavitev si poglejte do konca in »sodelujte«.

Rešite naloge na strani 77. Za 19. nalogo si pripravite 3 vrvice po 20 cm in sledite navodilom.

ŠPO – Gimnastične vaje s kartami

»Varen« sprehod v naravi je za uro športa vedno najboljša izbira. Če ne gre, pa naredite vaje, ki so v priponki.

SLJ – Hans Christian Andersen

1. Filmček vas bo popeljal v uro slovenščine. V zvezek najprej napišite naslov HANS CHRISTIAN ANDERSEN in razdelite stran v dva stolpca.

2. Izberite enega izmed naslednjih načinov:
a) Izberite katerokoli Andersenovo pravljico, ki jo imate doma in jo preberite ali pa Deklico z vžigalicami.
b) Poslušajte en zvočni posnetek:
Svinjski pastir
Bedak Jurček
Grdi raček
c) Oglejte si risanko Cvetlice male Ide

3. Sestavi 2 zanimivi nalogi o izbrani pravljici.

NIT – Kaj je komu hrana

V petek ste pri Tedenski nalogi reševali kviz ali pa narisali prehranjevalno verigo. Danes boste za začetek ponovili snov tako, da boste v zvezek prepisali spodnje besedilo.

Kaj je komu hrana

Živali delimo na:
rastlinojedce (hranijo se z rastlinami),
mesojedce (hranijo se z živalmi),
vsejedce (hranijo se z obojim).

Živali, ki lovijo živali in se z njimi hranijo, so plenilci. Žival, ki jo pojedo, pa je njihov plen.
Kam spadamo ljudje? Med vsejedce.

V UČ na strani 70 imate razpredelnico. Živali so razporejene glede na življenjsko okolje in na to, s čim se hranijo. Vaša naloga je, da iz vsakega življenjskega okolja izberete eno žival in napišete ali narišete, s čim se prehranjuje (prehranjevalno verigo). Spomnite se, da so na vsaki prehranjevalni verigi na začetku zelene rastline, ki pa ne zrasejo, če nimajo svetlobe. Torej…kaj bo na začetku…SONCE…

GOS – Nakupovanje in označevanje oblačil

Navodilo za današnjo uro gospodinjstva imaš v PRIPONKI.

Kako pa kaj kolesarski izpit? Še vedno ne morem preveriti, kako rešujete.

Lep sončen dan
Branka

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

PONEDELJEK, 6. april

Pozdravljeni,
v petek ste bili zelo ustvarjalni. Nekaj izdelkov je bilo vrhunskih. Pogledala sem jih večkrat. Nekateri ste se tudi že pridružili na naši strani (Padlet). Kar tako naprej.
Danes pa je na vrsti športni dan. Kako bo potekal, je napisano na spletni strani šole pod Obvestila. Uživajte!

Vesela bom, če boste poslali kakšno sliko s športnega dne ali pa svoje vtise.

Ta teden so na vrsti zopet misli. (Lahko pa mi posredujete, kaj bi vi želeli za začetek dneva. Včasih mi že zmanjka idej.) Za lep začetek tedna sem izbrala tole:
Prijazne besede so lahko kratke in enostavne,
njihov odmev pa je neskončen.

Lep dan, poln gibanja:-)
Branka

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

PETEK, 3. april

Rešitve današnje naloge najdete tukaj. V ponedeljek in naslednji petek bo drugačen dan. Več piše v priponki. Natančna navodila bodo objavljena v nedeljo pod Obvestila na spletni strani šole.

Lep vikend

Branka

Dobro jutro.

Zgoraj ste verjetno že opazili našo novo “dejavnost”. Čemu je namenjena, kako ji dodajate stvari…vse je napisano zgoraj.

Glede pouka za danes:
Navodila za Tedensko nalogo ste dobili že v torek, vendar jo še enkrat pripenjam. Želim, da mi posredujete vsaj en izdelek, ki ste ga napravili pri Tedenski nalogi do sobote zvečer.

Uganka pa vseeno mora biti:
List na steni,
ti govori,
da hitro preživljaš
mesece, tedne in dni.

Imejte se lepo čez vikend, da bomo v 4. teden štartali spočiti.
Vse lepo.
Branka

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ČETRTEK, 2. april

Rešitve današnjih nalog najdete tukaj.

Dobro jutro… Ali ste poslušali pesem Nece Falk? Ali vam je bila všeč?
Danes je prav poseben dan…Je svetovni dan mladinske književnosti. Na ta dan se je leta 1805 rodil Hans Christian Andersen. Verjetno poznate njegove pravljice. Pobrskajte po svojih možgančkih in se do ponedeljka poskusite spomniti čim več njegovih pravljic. Če imate doma kakšno njegovo pravljico, jo danes preberite. Pravljice nas popeljejo v svet, kjer je vse mogoče…
Uganka, ki vas bo spomnila na eno Andersenovo pravljico:

Po barvi se kar s travo zlije.
Še kraljična ga na postelji odkrije.
Olupijo se najprej stroki,
potem za kuho je pri roki. 

Današnje naloge

SLJ – Opis rastline

  • Nadaljevali bomo z opisom rastline. Premislite, kaj ste o tem izvedeli včeraj. Spomnite se ključnih/bistvenih besed.
  • Odprite učbenik na strani 95, kjer boste našli miselni vzorec. Ta oblika vam je znana. Sledite številkam v MV in ustno opišite navadni jagodnjak.
  • Na UČNEM LISTU so naloge, ki jih rešite v zvezek. Prepišite tabelo, definicije delov rastline in v pravilnem vrstnem redu prepišite opis rastline.

DRU – Slovenci zunaj slovenske državne meje
Natančno sledi navodilom (korak po koraku).

1. V zvezek napiši zgornji naslov. Dopolni poved: »Če bi se izselil/a, bi se v ………….., ker………………….. .«
2. Kaj meniš, katero/e države ste največkrat omenili? Zakaj?
3. Natančno preberi besedilo v učbeniku na strani 109 in 110 ter si oglej oba zemljevida in slike. Tvoja naloga je, da zapišeš, kaj razumeš pod besedo ZAMEJCI, IZSELJENCI in        ZDOMCI.
4. Odgovori še na dve vprašanji:
– Imenuj države, kjer je več kot 500 slovenskih izseljencev.
– Zakaj so Slovenci izbrali Ameriko in ne Azije ali Afrike?

NIT – Kaj je komu hrana
V tem poglavju boste spoznali, kar nekaj novih pojmov. Danes bo kar precej novih podatkov, ki pa jih bomo pri naslednjih urah podrobno razložili.

  1. Najprej preberi besedilo v UČ stran 70 in 71 do Prehranjevalne verige in prehranjevalni spleti.
  2. Ali znaš razložiti, kaj je rastlinojedec, mesojedec, vsejedec in plenilec? Če znaš, potem si natančno prebral/a besedilo. O razpredelnici (str.70) se bomo več »pogovorili« v naslednjih urah.
  3. Odpri POVEZAVO, oglej si razlago in ustno odgovori na vprašanja.
  4. Ker te v Tedenski nalogi čaka tudi risanje prehranjevale verige, si oglej vsaj prvi del razlage (do 1 minute in 30 sekund), da jo boš v petek lahko narisal.

Jutri vam ne bom poslala posebnih navodil za delo. Če še niste naredili Tedenske naloge, potem je jutri tisti dan. Če mi bo le uspelo oz. če bom znala, vam bom jutri nekaj poslala. Naj ostane skrivnost.

Med delom se pocrkljam s skodelico čaja. Rada ga pijem v družbi.

Ste še vsi v tako dobri formi, kot ste bili v šoli?

Lp Branka

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

SREDA, 1. april

Rešitve današnjih nalog najdete tukaj.

Ojla,
danes je tisti dan, ko morate koga »na aprilčkati«. Po moje vam bo to kar dobro šlo. Spomnite se , kolikokrat ste mi skrili flomastre in se delali, da ni nič. Jaz sem v tem bolj »slaba«. Takoj se mi vidi, da sem nekaj »ušpičila«, saj ne znam zadržati smeha.

Uganka za današnji dan je:
V mnogih različnih jezikih govori,
vsak dan ga prižgemo,
pa nikoli ne zgori.   

Včeraj sem vam pri rešitvah za slovenščino nekaj obljubila. Na posnetku boste izvedeli…

Sedaj pa k resnemu delu…

MAT – Deli celote

  • Včeraj ste imeli na strani 76 nalogo (naloga 17.), kjer so bili omenjeni »posebni« ulomki. Rečemo jim ekvivalentni ulomki. Na POVEZAVI si poglejte razlago.
  • V zvezek pred ogledom napiši podnaslov Ekvivalentni ulomki (»Šment, to je pa res težka beseda.«) Ko boš prišel/a do 11. strani, prepiši ulomke. Prepiši jih še z 12. in 13. strani.
  • Naslednje matematične probleme prepiši v zvezek in jih reši.
    1. Nariši pravokotnik s stranicama a = 10 cm, b = 4 cm. Razdeli ga na petine. Nato 1/5 pobarvaj z rdečo barvico, 2/5 pa z zeleno. Kolik del pravokotnika ni pobarvan?
    2. Knjiga ima 120 strani. Ilustracije so na 1/4 vseh strani. Koliko strani je ilustriranih? Na koliko straneh je le besedilo?
    3. Mija zbira razglednice. Imela jih je 80. Prijateljici Lari je dala 3/8 razglednic, prijatelju Alešu pa 1/4 razglednic. Koliko razglednic ima še Mija?

DRU – V Sloveniji živijo tudi drugi narodi

  1. Preberi besedilo v UČ na strani 107 in 108 še enkrat, lahko še enkrat pogledaš na posnetku.
  2. Poglej v zvezku, če si pravilno razložil odebeljene besede:
  • madžarska manjšina – večji del naroda (Madžarov) živi v drugi/sosednji državi
  • dvojezično šolstvo – v šoli imajo pouk v obeh jezikih, seznanijo se s kulturo in zgodovino obeh narodov
  • italijanska manjšina – večji del naroda (Italijanov) živi v drugi/sosednji državi
  • italijanski učni jezik – v šolah in vrtcih obvezno učijo/uporabljajo tudi italijanski jezik
  • Romi – ljudje, ki se stalno selijo; nimajo svoje države
  • Hrvati, Srbi, Bošnjaki, Črnogorci, Makedonci, Albanci – prebivalci nekdanje republike Jugoslavije
  1. Nariši povzetek snovi o tej temi. Izdelaj miselni vzorec. Na sredino napiši naslov. Zvezek obrni ležeče. Okoli razporedi naslednje ključne besede in jih dopolni. Piši z barvami in z velikimi tiskanimi črkami.

Ključne besed: uradni jezik, italijanska narodna manjšina, madžarska narodna manjšina, Romi in priseljenci

SLJ – Opis rastline

Spomni se, kako smo opisali rolko in stol, kako ste v nižjih razredih opisali žival, osebo, poklic. Pri opisu rastline se boš držal/a podobnega postopka. Vodila te bom skozi učbenik. Na vsa vprašanja kar glasno odgovori. Pojdi od naloge do naloge.

  1. Odpri UČ na strani 93 in preberi prvi dve vprašanji, nato preberi uganki in poišči odgovor.
  2. Nadaljuj z branjem besedila na tej strani (str. 93), nato nadaljuj z branjem do slike jagode.
  3. Oglej si sliko in si zapomni, na katere dele rastline moraš biti pozoren pri opisu.
  4. Sedaj preberi ključne besede ob besedilu. Ob vsaki ključni besedi poskusi dodati kakšno značilnost jagodnjaka, ki si se jo zapomnil.
  5. Preberi besedilo o navadnem jagodnjaku še enkrat. Če ne bi bilo slike, ali bi si rastlino lahko predstavljal?
  6. V zvezek napiši naslov Opis rastline in prepiši rumen okvirček spodaj na strani 94.

ŠPO – Kolebnica

Če nimaš kolebnice, si lahko pomagaš z daljšo vrvjo ali pri nekaterih vajah z elastiko.

  • Preskakovanje kolebnice sonožno naprej in nazaj, sonožno brez vmesnega poskoka, preskakovanje nazaj, po eni nogi, po drugi nogi, s prekrižanimi rokami, kolebnico dvakrat zavrti, teci na mestu ali pa okoli hiše…
  • Če vas je več, najmanj trije, potem lahko kolebnico dva vrtita, ostali pa tečete skozi ali pa delate poskoke.
  • Kolebnico lahko eden vrti, ostali jo preskakujete (postavite se v krogu)
  • Gimnastične vaje: kolebnico zloži na 4 dele – drži jo z obema rokama in jo prestopi (naprej in nazaj); lahko jo tako pelješ po hrbtu navzgor in spredaj navzdol, pa spet prestopiš; sediš na tleh in kolebnico odložiš na eno stran – noge dvigneš od tal in jih preneseš (opora z rokami zadaj) na drugo stran…
  • Še sam/a si izmisli kakšno vajo.

Tudi sama bom morala narediti nekaj takih vaj. Tole sedenje za računalnikom ni zame.

Ne pozabite na »aprilčkanje«.
Lep 1. april…to mislim resno.

Branka

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

TOREK, 31. marec

Rešitve današnjih nalog najdete tukaj.

Dobro jutro, dober dan, ni lepo, če si zaspan, bodi vedno nasmejan, pa bo zate srečen dan. (To je popevka Nece Falk.)
Ko sem včeraj (v ponedeljek dopoldan) pripravljala naloge za danes, je prav lepo naletaval sneg, zato za začetek tale uganka:

Sam ne vstane, kadar pade,
hladno, mirno kar leži
in zabava stare, mlade,
s soncem v nič se izgubi. 

Upam, da se niste včeraj preveč smejali filmčku o delih celote. Se spomnite, kako ste težko gledali in poslušali sebe, ko smo snemali Kraljevi smetanovi kolački. Tako približno se počutim jaz :-).

V PRIPONKI boste dobili navodilo za Tedensko nalogo. Namenjena je enemu dnevu v tednu. Zamislite si, da je to dan dejavnosti. Recimo, da bo tokrat to naravoslovno-kulturni dan. Delo opravite katerikoli dan do vključno petka. V petek vam torej ne bom pošiljala posebej navodil.

Pa še to…Ali delate vaje za kolesarski izpit? Ne morem preveriti, ker so pustili odprto samo simulacijo izpitov. Mentor sedaj ne more pogledati, kako rešujete. S tem so želeli sprostiti obremenitev spletnih strani. Upam, da ste uspešni.

Tole je pa za danes…

MAT – Deli celote
1. Skoraj sem pozabila že na ponavljanje snovi…torej…na račun deljenja in številski izraz. Naslednja dva primera rešite v zvezek. Mislim, da sedaj že veste, da je vedno      potrebno napisati VAJA in datum, če ne dam drugega naslova.

243 024 : 48 =                                  (7 ∙ 42 – 48 : 3) + 5 ∙ 3 =

2. Reši naloge v DU na strani 76. Pri 15. nalogi dopiši, kako si prišel/a do rešitve. Če imaš premalo prostora, reši nalogo v zvezek.
Pr.: 3/5 od 15 = 10, ker je 15 : 3 ∙ 2 = 10

ŠPO – Vaje za moč
Lahko ponovite katerekoli vaje, ki sem vam jih že poslala.
ALI
Na POVEZAVI so vaje za moč. Sklop 8 vaj traja 4 minute. Pri vsaki vaji sta narisani dve možnosti. Ko greste prvič skozi vaje, naredite vajo z leve sličice, drugič pa z druge… To je samo nasvet. Ponovite jih vsaj 2-krat.

SLJ – Slavko Pregl POMLADNA TIŠČANJA

  1. Nadaljujemo z obravnavo besedila Pomladna tiščanja. Besedilo glasno preberi še enkrat. Nato si navodila spodaj prepiši v zvezek in reši naloge.
  2. Poišči in izpiši pretiravanja. Zakaj jih je pisatelj uporabil?
  3. Razloži naslednje besede, besedne zveze, misli:
  • tuhtaš
  • rožnate misli
  • Danes je usekan.
  • Delal je obraze.
  • Vlekel se je kot megla.
  • sakramensko rad
  • rasejo najrazličnejši Andreji in Pipiji in Mihe
  • v kuhinjo hlipat
  • njen pokovec

4. Odlomek se konča: Andrej je zaprl vrata in odšel. Razmisli in zapiši, kako je preživel preostali del dneva.

NIT – Iz rok v usta in naprej (Različni kraji, različni okusi)

  1. Preberi besedilo v UČ na strani 69. V PRIPONKI ti pošiljam še nekaj zanimivih podatkov za nekatere države.
  2. V zvezek napiši podnaslov Različni kraji, različni okusi.
  • Zapiši, katera hrana je značilna za Slovenijo.
  • Izberi še najmanj 3 države in napiši nekaj podatkov o njihovi hrani/prehrani.

GOS – Tekstilni izdelki

  • V PRILOGI so navodila za današnje delo.
  • Prvo stran priloge samo preberi.
  • Na drugi strani je razpredelnica, ki jo preriši v zvezek pod zgornji naslov in jo izpolni. Zraven lahko tudi narišeš primere.

Pri pregledovanju vaših nalog, sem od Alje dobila tudi tale vic:
Včeraj sem dobil avto,
danes sem dobil motor.
Kinderjajčki so super!

Lep zadnji dan v marcu.
Branka

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

PONEDELJEK, 30. 3

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

Kmalu bo mesec april…
Le kam tako hiti, le kam se mu mudi… To je ena pesem, ki si jo prepevam.
Zjutraj, ko stopim na balkon, se razveselim metulja, ki me pozdravi.

Ta teden, bo teden ugank:

Od vekov v veke dragocen
se zdi ljudem dokaj cenen,
a zamujen za ves denar
ne da kupiti se nikdar.     
 

Staršem sem poslala elektronsko pošto, kjer sem omenila, da bomo skušali vpeljati nekaj novosti, da boste lažje delali.

Sedaj pa navodila za pouk…

DRU – V Sloveniji živijo tudi drugi narodi 

Današnji naslov je:   V Sloveniji živijo tudi drugi narodi, ko boš pisal/a v zvezek ne pozabi na datum.

  1. Najprej si oglej PREDSTAVITEV, vse preberi in si oglej slike.
  2. Odpri učbenik na strani 107, 108 in še tam preberi in preglej slike.
  3. V zvezek razloži besede, ki so v učbeniku odebeljene.
  4. Prepiši v zvezek besedilo z 11. drsnice.

MAT – Deli celote

Oglej si filmček z razlago snovi. Filmček je snemala oseba, ki je to delala prvič…zato prosim…brez smeha. Za delo boš potreboval/a 18 barvic ali 18 lego kock ali 18 gumbov ali…
Ko boš končal/a z ogledom, reši naloge v DU str. 74 in 75.

SLJ  –  POMLADNA TIŠČANJA

  • Razmisli, kaj počneš oz. kako se obnašaš, ko si vesel, žalosten in zaljubljen. Lahko tudi komu poveš.
  • V priloženi prilogi preberi besedilo POMLADNA TIŠČANJA – preberi ga večkrat, tolikokrat, da se boš zapomnil/a vsebino. Lahko tudi koga prosiš, da ti enkrat prebere.
  • Po branju oz. poslušanju strni svoje vtise (v mislih) in pomisli, če si se kdaj počutili podobno kot Andrej.
  • V zvezek napiši naslov in datum ter odgovori na vprašanja spodaj. Vprašanja tudi prepiši. Poskušaj odgovoriti brez gledanja v besedilo, če pa ne gre, pa si seveda lahko pomagaš.
  1. To besedilo uvrščamo med ______________.
  2. Opiši tisto jutro.
  3. Zakaj neki je Andrej raztresen?
  4. Kako to, da se ne neha opazovati v ogledalu?
  5. Zakaj ni obul bleščečih črnih čevljev?
  6. Kdo sta njegova prijatelja?
  7. Kam so se odpravljali zvečer?
  8. Kako je mama sprejela Andrejevo obnašanje?

Več o zgodbi pa jutri…

Snemanje in urejanje filmčka mi je vzelo kar precej časa :-), zato nimam več idej, kaj naj še napišem…Bom jutri kaj več…

Naj bo teden lep…

Branka

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

PETEK, 27. 3.

Rešitve današnjih nalog lahko najdete tukaj.

Dobro jutro,
upam, da niste postali pravi zaspanci…da se ne boste preveč razvadili;-)
Danes sem se spomnila na živali pozimi. Kako so sprejele tale sneg, ki nekaj naletava… Kaj, če se je medved že zbudil, pa nima več dovolj maščobe, da bi ga grela in bi lahko nazaj zaspal… Kaj pa polh? Zadnjič sem srečala močerada, le kam je šel sedaj…

Ker je malo več časa, lahko premišljujete o mnogih stvareh…tako, kot jaz prejle.

Še zadnji vic v tem tednu:
Starejša sestra je rekla mlajšemu bratcu: “Ko se boš skopal se poglej v ogledalo, če si čist!” “Za to pa res ni potrebno, da se pogledam v ogledalo. Saj lahko pogledam brisačo!”

 »Le kaj bo rekel oče, ko bo videl, da si razbila najdragocenejšo vazo?«
»Saj je že videl.«
»In kaj ti je rekel?«
»Rekel je: Le kaj bo rekla mama, ko bo videla, da si razbila najdragocenejšo vazo?«

(Nisem se mogla odločiti, pa sem dala kar dva.)

Kdo bi si mislil, da zaključujemo že 2. teden. Po vaših odzivih sklepam, da ste že mali mojstri v takem načinu dela. Tega sem reeeeees zelo vesela, čeprav se želim vrniti čimprej v naš razredJ. Ok…navodila…

LUM – Izdelava stripa ali slikanje metulja

  1. Strip
    V ponedeljek ste brali zgodbico Nič več mamin sinek. S stripom prikažite, kako se je odvijala zgodba oz. kako je Miha ravnal, ko ni več bil mamin sinek. Strip naj ima najmanj 6 sličic. Lahko uporabite katerakoli pisala.
    Primer: ko so si sposodili njegovo kolo, ko so mu vzeli žogo, ko so pojedli napolitanke, ko…
  1. Metulj
    Vsa navodila so v PRIPONKI. Tudi sama se bom lotila te naloge.

MAT – Deli celote – ponovitev 4. razreda

Če ste uspeli slediti včerajšnji predstavitvi, ki sem vam jo poslala, potem bo reševanje nalog v DU na strani 72 in 73 za vas »prava mala malica«.

ŠPO – Lov na zaklad

V primeru slabega vremena…so naloge za razgibavanje v PRIPONKI. Lahko jih prilagodite, saj na vem, katere vse prostore imate v stanovanju oz. hiši.

NIT – Iz rok v usta in naprej

Preberite besedilo in si oglejte slike v UČ na strani 68.
1. V zvezek napišite (kot podnaslov) Ko je hrane premalo ali preveč in zraven datum. Na UČNEM LISTU je navodilo in prikaz razpredelnice. Spodaj je tudi skica hladilnika, ki ti bo pomagal pri drugi nalogi.
2. Naslednji podnaslov je Hrana se pokvari. Narišite hladilnik (primer je na UL) in ga napolnite z izdelki. Odgovorite še na vprašanje: Zakaj se hrana pokvari?

Kako naj zaključim tale teden? Že vem! Pripenjam sličico mojih pomočnikov, ko sta zelo utrujena.

Lep lep lep vikend

Branka

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ČETRTEK, 26. 3.

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

Nov dan…nov vic…nova navodila…nove naloge…
Za dobro jutro najprej naredite 5 počepov, 5 vojaških vaj, 5 nasmehov, 5 lepih besed…in na koncu si zapojte eno lepo pesmico;-).

LANKABRATE LALIMATE = BRANKA MALI; če slučajno kdo ni znal prebrati super podpisa.

Sledi vic:
Gresta dve blondinki z avtom v trgovino. Nakupita in čez čas, ko se vrneta, opazita, da sta pozabili ključe v avtu.
Pa reče prva zaskrbljeno: »Kako bova prišli do ključa?«
Druga hitro predlaga: »Razbijva okno!«
Potem spet prva reče: »Ampak hitro, ker bo začelo deževati, medve pa imava streho odprto.«

In nova navodila ter nove naloge… Zamenjala bom/sem uri; naravoslovje bo pred slovenščino.

NIT – Iz rok v usta in naprej

Današnje delo bo potekalo ob UČ str. 66 in 67. Odprite učbenik in sledite navodilom.

  1. Kaj se dogaja s hrano na poti skozi želodec?
  • To je snov, ki ste jo natančno obravnavali lansko leto. Pobrskajte po možgančkih, pa se boste ob sliki na desni strani v UČ str. 66 spodaj na vse spomnili.
  • Preberite, kaj piše in rumen okvirček prepišite v zvezek. Zgoraj napišite še vprašanje – Kaj se dogaja s hrano na poti skozi želodec?, ki predstavlja naslov.
  1. Kaj in koliko pojesti?  To vprašanje, ki je hkrati tudi naslednji naslov, prepišite v zvezek.
  • Preberite besedilo v UČ na strani 67.
  • Spodnja vprašanja prepišite v zvezek in nanje ustno odgovorite:
    Ali vsi potrebujemo enako količino hrane? Razloži.
    Primerjaj športnika in nekoga, ki pri svojem delu sedi.
    Razmisli o količini hrane, ki jo potrebuje 5-leten otrok, 25-letna oseba in 80-letnik.
    Kako je pa to pri živalih?

SEDAJ PA SE »SELIMO« V DRUGO UČILNICO…K SLOVENŠČINI

SLJ – Jedilni list

Tu vas čakata dve nalogi (V zvezek na desno stran napišite samo datum, 26. 3., in nadaljujte z zapisom.):

  1. Pripravite (narišite ali napišite) zdrav jedilnik, ki naj vsebuje zajtrk, kosilo, malico in večerjo za en dan za otroka, potem drugi za vaše starše in še za stare starše.
  2. Spodaj si preberite nekaj nasvetov, ki vam bodo prišli prav, ko boste odšli na kosilo v restavracijo ali ko boste doma pomagali pri pripravi mize za kosilo.

Kako pripraviti pogrinjek
Na desno stran krožnika položimo nož. Rezilo noža naj bo obrnjeno proti krožniku. Če je na jedilniku še juha, položimo žlico desno od noža. Na levo stran krožnika postavimo vilice. Desertni pribor položimo za krožnikom.

Narišite pogrinjek, ki bi ga pripravili, če so na jedilniku juha, pečeni krompir, naravni zrezek, solata in sladoled. Dodajte še kozarec za vodo.

DRU – Kako je organizirana država Slovenija

Današnje delo bo nadaljevanje včerajšnje ure.

Našla sem že odgovor na 4. vprašanje: Skupna dolžina tirov v Sloveniji je 1541,24 kilometrov, same železniške proge pa je nekoliko manj; to je 1207, 701 kilometrov, saj je nekje po več tirov vzporedno.

Poglejmo, kaj naj bi po mojem mnenju podčrtali:

Naša država ima svoje simbole (zastavo, grb in himno). Ima svojo ustavo, denar (evro) in svoj jezik. Naša država Republika Slovenija  je demokratična  država, kar pomeni, da ljudje volijo predsednika in poslance, ki državo zastopajo doma in  v Evropi. Na čelu države je Borut Pahor. Pomembno vlogo pri sklepanju zakonov ima vlada, katere predsednik je Janez Janša.

Nove naloge:
Vse naloge piši kar pod naslov Kako je organizirana država Slovenija, le datum še dodaj.

  • Nariši ali prilepi  zastavo  in zapiši: Slovenska zastava je trobojnica z državnim grbom na desni strani.
  • Nariši  ali prilepi grb in zapiši: Slovenski grb ima obliko ščita, tri zvezde ponazarjajo tri celjske grofe (iz časa zgodovine). Poleg tej je na njem  podoba Triglava, dve valoviti črti pa ponazarjata reke in morje. Grb je v istih barvah kot zastava.
  • Prepiši sedmo kitico Prešernove Zdravljice – našo himno.

 

Sledi še naloga, ki sem jo napovedala že v ponedeljek. V PRIPONKI so vprašanja oz. naloge. Želim, da jih rešite čim bolj samostojno in mi jih pošljete, da jih bom lahko pregledala in ugotovila, če kdo potrebuje dodatno pomoč.

Včasih se počutim kot majhen otrok…
To je takrat, ko prispe kakšna vaša pošta, z vašimi izdelki, fotkami, željami… Lepo je to prebrati.
Tole je že 9. dan našega pouka na daljavo. Meni se zdi, da nam kar dobro gre.

Lepo popoldne, ko boste zapustili “šolsko klop”.

Branka

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

SREDA, 25. 3.

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

Ojla učenci,
spomnite se na tisti pripis spodaj pri rešitvah, ki govori o tem, kateri dan je danes…
Na ta dan je bilo leta 1934 prvo tekmovanje v smučarskih skokih na novi planiški Bloudkovi letalnici, rodil se je angleški glasbenik Elton John (mogoče poznate kakšno njegovo pesem) in še kar nekaj stvari bi se našlo. Danes vi poskrbite za mamice:-).

Kar nekaj časa sem potrebovala, da sem našla nov vic. Jaz se jih nikakor ne morem zapomniti.
Dva krompirja hodita po cesti, ko prvega povozi avto. Drugi reče : »Pridi, greva naprej, pire krompir.« 

MAT – Deli celote (ponovitev 4. razreda)

Na POVEZAVI imate ponovitev znanja o delih celote, ki ste ga usvojili lansko leto. Ko boste predstavitev (ppt) prenesli in odprli z dvojnim klikom, boste spodaj desno našli ikono diaproekcija. »Kliknite« to ikono, da se vam bo predstavitev začela. Na naslednjo »stran« se premikate tako, da »kliknete« z miško ali na tipkovnici enter ali puščico za naprej.

Preden greste naprej (kliknete), vedno glasno odgovorite na nalogo.

DRU – Kako je organizirana država Slovenija?

Preden začnemo z novim poglavjem, vam bom napisala še vprašanja, ki so jih postavili vaši sošolci. Če sem koga zgrešila (pošte je namreč kar veliko), naj mi javi.

  1. Koliko časa je Slovenija pripadala Jugoslaviji?
  2. Kateri je točni datum osamosvojitve’
  3. Katere države so spadale k Jugoslaviji?
  4. Koliko metrov železnic imamo?
  5. Ali okoli Slovenije lahko prideš z vlakom?
  6. Koliko vrst jabolk imamo v Sloveniji?
  7. Koliko vojakov in policistov se je uprlo armadi?
  8. Kako smo se lahko uprli tako veliki Jugoslaviji?

Zbiram odgovore.
Sedaj pa nova snov.

  1. V učbeniku str. 105 in 106 preberite o organizaciji naše države in si oglejte slike.
  2. Da boste lažje razumeli, ker je snov težka in je veliko manj znanih ali neznanih besed, si lahko ogledate še predstavitev, ki jo pošiljam v PRILOGI.
  3. V zvezek prepišite naslov in datum ter prepišite spodnje besedilo:

Naša država ima svoje simbole (zastavo, grb in himno). Ima svojo ustavo, denar (evro) in svoj jezik. Naša država Republika Slovenija  je demokratična  država, kar pomeni, da ljudje volijo predsednika in poslance, ki državo zastopajo doma in  v Evropi. Na čelu države je Borut Pahor. Pomembno vlogo pri sklepanju zakonov ima vlada, katere predsednik je Janez Janša.

Katere besede v besedilu bi vi podčrtali? Kar dajte jih.

SLJ – Jedilni list (UČ str. 66 in 67)

  1. Razmisli o spodnjih vprašanjih, lahko pa s kom v družini tudi izmenjaš mnenje.
    Ob katerih priložnostih greste z družino v restavracijo?
    Ali se vam je v restavraciji kdaj kaj zanimivega pripetilo?
  1. Preberi besedilo v učbeniku na straneh 66 in 67.
  2. V učbeniku si oglej jedilni list gostilne Pri zlati postrvi in odgovori na vprašanja:
  • Kaj meniš, kdo je sestavil jedilni list?
  • Komu je namenjen?
  • Zakaj so ga sestavili?
  • Kateri podatki so v jedilnem listu izraženi s številkami?
  • Katere skupine jedi so predstavljene na tem jedilnem listu?
  • Katera jed na tem jedilniku je najdražja in koliko stane?
  1. V zvezek napiši naslov JEDILNI LIST in spodaj dopiši definicijo tega pojma. Najdeš jo v učbeniku.
  2. Nato rešuj naslednje naloge z UČNEGA LISTA v zvezek. Lahko list tudi rešiš in ga nalepiš.

ŠPO – Vaje za moč

Navodila najdeš tukaj.
Vsak sprehod, delo na vrtu, gibalna igra….je lahko namesto navodil, ki vam jih pošiljam. 😉

A še veste, kako smo se tole šli…
Kdo se je spodaj podpisal?

LANKABRATE  LALIMATE

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

TOREK, 24. marec

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

Pozdravljeni moji b-jevci…
Včeraj sem dobila še nekaj vprašanj za družbo o Sloveniji. Jutri vam jih bom prepisala kar k navodilom za uro. Drugače pa moj dan ostaja podoben dnevu, kot sem vam ga opisala. Čez vikend sem uspela šivati. Zašila sem 14 pralnih zaščitnih mask. Material sem imela k sreči še doma. Žičko, ki jo uporabljam na vrtu, sem uporabila za to, da se maska čim bolj prilega nosu. Vse pride prav.

Ker je nov dan, sledi tudi nova »smešnica«:
Bolhi se pogovarjata na pločniku: 
»Greva kar peš?«
»Ne, najdiva enega psa.«

MAT – Ponavljanje in utrjevanje znanja (matematični problemi)

V zvezek napišite zgornji naslov in zraven datum. Naloge prepišite v zvezek in jih sproti rešujte. Danes boste samo ponovili snov.

  1. Člani tehničnega krožka bodo organizirali tekmovanje v spuščanju zmajev. Pripravili so 1215 m vrvice, in sicer za vsakega tekmovalca 45 metrov. Koliko tekmovalcev se je prijavilo?
  2. Matej je dobil dve škatli kock – gradnikov. V eni škatli je 210 kock, v drugi pa 154. Rad bi naredil 7 hišic iz enakega števila kock. Ali mu bo kaj kock ostalo?
  3. Zmnožek je 56, prvi faktor je 7. Koliko je drugi faktor?
  4. Količnik je 16, deljenec je 80. Koliko je delitelj?
  5. Kmet je nasadil v tri vrste skupaj 39 sadik, v vsako vrsto enako število. Zapiši enačbo in jo reši.
  6. Zapiši števila, za katera dana neenačba velja. Uporabi le števila s katerimi štejemo.

4 ∙ a < 10            a + 2 ≥ 5         b : 2 < 5

  1. Deli: 98 675 : 36 =

ŠPO – Športna abeceda

Vsa navodila se skrivajo tukaj.

SLJ – Obravnava besedila Nič več mamin sinek

Danes boste kar nadaljevali z obravnavo besedila o Mihu. Vse odgovore napišite v zvezek, kjer imate že napisan naslov Nič več mamin sinek, dodajte le še datum.

  1. Najprej besedilo še enkrat glasno preberite.
  2. V zadnjem odstavku na 1. strani pisatelj opisuje, kako je Miha prestopal stopnice. Najprej 16, nato sedem… Zakaj je pisatelj to uporabil? Razložite, kaj menite o tem. Spomnite se na naš plakat na vratih razreda.
  3. Nekatere besede so v besedilu podčrtane. Izpišite jih in razložite, s katerim namenom jih je pisatelj uporabil.
  4. Zapišite dve zanimivi vprašanji o prebranem besedilu in seveda tudi odgovorite.

NIT in GOS – Iz rok v usta in naprej

Pri obravnavi nove snovi vam bo v pomoč gospodinjstvo. Spomnite se na predstavitev plakatov o prehrani in bontonu, lahko pa pobrskate tudi po zvezku za gospodinjstvo. Ker bomo temo »povezali« z GOS, vam danes posebnih navodil za uro GOS ne bom dala.

Sledite navodilom:
1. V zvezek napišite naslov čez dve vrstici IZ ROK V USTA IN NAPREJ in datum 24. marec.
2. Zapišite vprašanje: Kaj pomeni, da mora hrana biti raznovrstna?…in nanj odgovorite, tako kot mislite oz. znate.
3. Odprite UČ na str. 65 in 66 ter preberite in si oglejte sličice. Narišite, kaj so glavne sestavine hrane in jih poimenujte s skupnim imenom; npr. ogljikovi hidrati, lahko pa rešite tudi UČNI LIST in ga nalepite
4. Pomislite, kaj ste jedli včeraj. Naslednje vprašanje je: Ali si včeraj zaužil/a raznovrstno hrano? Nariši ali napiši.

Bo kar dovolj za danes. Meni čas kar hitro teče, upam, da tudi vam.

Lep torek

Branka

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

PONEDELJEK, 23. 3. 2020

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

Dobro jutro,
za začetek tedna vam pošiljam fotografijo z mojega sobotnega sprehoda. Kar malo sem se ga prestrašila.

Ali ste se čez vikend kaj odpočili od »šole«, da bomo ta teden lahko nadaljevali »s polno paro«?

Pravijo, da je smeh pol zdravja, zato bom ta teden iskala smešnice/vice… Vesela bom, če se mi boste pridružili.
Učiteljica vpraša učenca: » Koliko je visoka šola?«
 On ji odgovori: » Dva metra.«
Učiteljica vpraša: »Zakaj pa ravno toliko?«
Učenec reče: » Ker jo imam čez glavo.«

To je bil uvod v ta teden;-). V četrtek vam bom poslala nekaj vprašanj/nalog, za katere želim, da mi jih boste poslali.

DRU – Samostojna Slovenija

Prejšnjo uro DRU ste si ogledali filmčka, zapisali, kaj že veste o Sloveniji ter postavili vprašanja, kaj želite še izvedeti o Sloveniji. Ker sem dobila le dve vprašanji, vam jih bom sedaj jaz zastavila. Pred tem pa natančno preberite besedilo v UČ na strani 103 in 104, nato vprašanja prepišite v zvezek in odgovorite (naslov ostaja isti, dodajte le datum).

  1. Zakaj smo se Slovenci želeli osamosvojiti in si ustvariti svojo državo?
  2. Kdaj praznujemo dan samostojnosti in enotnosti? Zakaj na ta dan?
  3. Kdaj praznujemo dan državnosti? Zakaj na ta dan?
  4. Kaj se je zgodilo po razglasitvi samostojnosti?
  5. Kdaj so našo samostojnost priznale prve države?
  6. Kaj je ustava?

 

MAT – Tolikokrat več, tolikokrat manj

Preverite, koliko ste se uspeli sami naučiti v prejšnjem tednu, zato rešite naloge na strani 89 (Preverim svoje znanje). Če ima kdo matematike premalo, pa naj reši še modre naloge na naslednjih dveh straneh (90, 91). 

SLJ – Obravnava besedila Slavko Pregl: Nič več mamin sinek

Danes boste prebrali zgodbo Slavka Pregla Nič več mamin sinek.

  1. Pred branjem razmisli:
    Kako bi razložil naslednje besede: špeckahla, mila jera, mamin sinko?
    Si bil to kdaj tudi sam?
    Kako si se počutil?
  1. Tiho ali glasno preberi besedilo, ki si ga našel zgoraj pod naslovom Nič več mamin sinek. Preberi enkrat, dvakrat, trikrat… odvisno, koliko si se zapomnil. Vsaj enkrat preberi glasno.
  2. Po branju poišči besede: ucvreti jo, zvijača, sukati po glavi, piškave tri besede, brisati jo po ulici, počehljati za ušesom in jih razloži. Razlago zapiši v zvezek.

Preden začneš, napiši naslov NIČ VEČ MAMIN SINEK in datum 23.3.

Nato prepogni  list po sredini in na eno polovico napiši mamin sinek, ga nariši in opiši njegovo ravnanje v vseh treh situacijah, ki so navedene spodaj. Na drugo polovico napiši fejst fant, ga nariši in opiši njegovo ravnanje v istih situacijah.

Kako bi Miha ravnal:

  • če bi se njegovi prijatelji igrali z njegovo žogo?
  • če bi se vozili z njegovim kolesom?
  • če bi hoteli njegove napolitanke?

DODATNA NALOGA: Vprašaj starše, če si bil/a tudi ti »mamin sinek/očkova hčerkica«. Poskusi se spomniti kakšnega primera/kakšne dogodivščine. Če želiš, zapiši. Ko bomo spet v šoli, bomo zapise prebrali ali pa mi ga pošlji.

Še za zaključek; sem in tja rešite kakšno simulacijo za kolesarski izpit.

Vesela sem vseh vaših sporočil, izdelkov, slik… Če česa ne boste znali, me kar povprašajte…seveda gre trenutno le preko elektronskega naslova (računalnika).
Upam, da ste še vedno vsi zdravi.
Branka

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

PETEK, 20. marec 2020

Rešitve današnjih nalog lahko preverite TUKAJ.

Lep vikend
Branka

Do-bro ju-tro u-čen-ci!
Petek je…prvi teden pouka na daljavo zaključujemo. Jaz sem se naučila veliko novega, kaj pa vi?
Kako vam je šla miselna naloga? Dobila sem en zanimiv odgovor…da je hotel shujšati.

Gremo veselo na »zaresno« delo.

MAT– Tolikokrat več, tolikokrat manj

Nadaljujte z delom v DU na straneh 86 – 88. Najprej natančno preberite vse v zelenem okvirčku zgoraj. Če so pri nalogah zraven sličice, jih poglejte in ugotovite, kaj prikazujejo.

Skoraj sem pozabila na račun deljenja:   59 483 : 24 =

NIT – Življenjski prostor

Menim, da včerajšnja preglednica o morskih živalih ni bila pretežka.

  • Danes najprej preberite UČ na strani 63 in 64 (Živali in rastline, ki živijo v vodi, se razlikujejo od tistih na kopnem). Poglejte UČNI LIST in sledite spodnjim navodilom.
  • List prilepite v zvezek ali pa prerišite razpredelnici. Naslov je Živali in rastline, ki živijo v vodi, se razlikujejo od tistih na kopnem.
  • Izberite eno kopensko in eno vodno žival ter za vsako žival napišite značilnosti, podobno kot so zapisane v učbeniku. Pomagajte si s knjigo o živalih ali pa z računalnikom. Za rastlini lahko poiščete podatke kar v UČ na str. 64 ali pa najdete druge rastline (Mogoče pa vedo stari starši? Pokliči jih. Ali pa starejši brat, sestra…)
  • Izbrani živali in rastlini tudi narišite.

LUM – Izdelava hišk za plakat pri TJA

Navodilo za delo vam je dala že učiteljica angleščine. Če pa je kdo že vse končal oziroma bi vseeno še kaj delal…. Moj predlog je KNJIŽNI JUNAK ali LIK IZ RISANKE.

Potrebujete bel list in voščenke ali suhe barvice. Razmislite, kaj vse ste prebrali ali pogledali in ga izberite. Nekaj idej: Pika Nogavička, Harry Potter, Grozni Gašper… Narišite ga čez celo stran. Vse naj bo zapolnjeno z barvami, nič belega.

Izdelek shranite, da bomo potem v šoli naredili razstavo. Lahko pa mi pošljete tudi »fotko« izdelka.

ŠPO – Igra v naravi

Vremenska napoved za naslednje dni ni prav lepa, zato predlagam, da petek izkoristite za sprehod z družino, igranjem na vrtu, delom na vrtu….

Malo se ponavljam, kajne?

Za lep vikend pa tole branje: DEČEK SPRAŠUJE

Deček je vprašal starca: »Slišal sem, da si moder človek. Povej mi, kaj je skrivnost življenja.«
Starec je pogledal fantiča in mu odgovoril: »Skrivnost življenja bi lahko strnil v štiri besede. Prva je RAZMIŠLJAJ. Razmišljaj o vrednotah, po katerih želiš živeti svoje življenje. Druga je VERJEMI. Verjemi vase, saj veš po katerih vrednotah hočeš živeti. Tretja je SANJAJ. Sanjaj o stvareh, ki se lahko zgodijo, saj verjameš vase in v vrednote, po katerih boš živel. Zadnje je UPAJ SI. Upaj si uresničiti svoje sanje.«
Nato je Walter E. Disney dečku dejal še: »Razmišljaj, verjemi, sanjaj in upaj si.«

Lep vikend. Se slišimo/beremo spet v ponedeljek.

Branka

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ČETRTEK, 19. marec 2020

  • Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj: NIT in SLJ.
  • Rešitev miselne uganke je: Mož je tako majhen, da doseže le do gumba za 7. nadstropje. Ali vam jo je uspelo rešiti?
  • Kaj pa družba? Ste zapisali kakšno zanimivo vprašanje?

Lep dan še naprej
Branka

Kakšen je moj dan?
Okoli 8. ure zjutraj pogledam, če je kaj nove pošte (na računalniku) in nanjo odgovorim. Prej seveda že zajtrkujem in skupaj z ostalimi družinskimi člani naredimo okviren načrt, kaj nas tisti dan čaka. Potem se lotim reševanja vaših nalog, da jih lepo spišem, dam v ustrezno obliko, da vam jih lahko potem pošljem. Okoli enajstih se zberemo vsi in spijemo kavico spodaj na našem vrtu. Čez pol ure grem nazaj za mizo in pripravljam stvari za pouk za naslednji dan. Okoli enih vam pošljem rešitve nalog in urejam naloge še za naslednji dan.
Sledi kuhanje kosila; za ob treh. Potem malo poklepetamo, pospravljamo hišo in okoli nje. Do vrta še nisem prišla. Ker so moji otroci že veliki, se nočejo z mano igrati družabnih iger. Škoda. Upam, da bom našla še kaj časa za šivanje; to je namreč moj hobi. Proti večeru še enkrat pregledam, če sem vse pripravila za vaš pouk in spet sedem za računalnik, da vam lahko okoli 20. ure pošljem navodila. Zvečer še malo poklepetamo, pogledamo kakšen film, potem še malo berem, saj brez knjige ne znam zaspati.

Če ste tole prebrali, potem ste že malo povadili branje;-).

Sedaj pa na delo…

SLJ – Telefonski imenik

Vsa navodila za delo so napisana na UČNEM LISTU. V zvezek napiši samo odgovore ali pa reši kar učni list in ga nalepi v zvezek. Naslov je že od prejšnje ure, dopiši samo datum.

NIT – Življenjski prostor

Doma poišči kakšno knjigo o živalih, lahko pa si pomagaš tudi z računalnikom. V zvezek prepiši/preriši razpredelnico z UČNEGA LISTA ali pa list nalepi v zvezek. Podatke napiši za najmanj 3 živali. Živeli spodaj tudi nariši. Kakšno žival lahko zamenjaš in izbereš drugo morsko žival. Tudi pri naslednji uri, to je v petek, boš potreboval knjigo, zato je ne pospravi preveč ;-).

DRU – NAŠA DRŽAVA, REPUBLIKA SLOVENIJA; Samostojna Slovenija

Če ste prebrali zgornji naslov, ste opazili, da bomo začeli s čisto novo snovjo in da bomo kar nekaj tem v učbeniku preskočili. Nadaljujemo z delom na strani 103.
Kar nekaj časa se boš učil/a sedaj o Sloveniji, svoji domovini. Prepričana sem, da že veliko veš, sigurno pa se boš naučil/a kaj novega. Kaj pa je tisto, kar še želiš izvedeti?

V zvezek čez 2 vrstici napiši naslov NAŠA DRŽAVA, REPUBLIKA SLOVENIJA.
Nato spusti vrstico in čez 1 vrstico napiši naslov SAMOSTOJNA SLOVENIJA in zraven datum (19. 3. )

  1. Če imaš možnost, si poglej  dva filmčka o Sloveniji.

OPIS DRŽAVE – SLOVENIJA
INFODROM SLOVENIJA

  1. Stran v zvezku razdeli na dva dela. (Podobno kot smo delali pri VŽN – vem, želim izvedeti, sem se naučil.) V prvi stolpec zapiši, kaj že veš o Sloveniji, v drugega pa, kaj želiš izvedeti (vprašanja). Vesela bom, če mi boš poslal/a vprašanja, da bomo potem skupaj lahko iskali odgovore.
KAJ VEM O SLOVENIJI KAJ ŽELIM IZVEDETI O SLOVENIJI (vprašanja, vsaj 3)

Še par navodil:
– Ne pozabite na kolesarski izpit.
– Vse učne liste nalepite v ustrezen zvezek.
– Nov datum za domače branje bo verjetno po 1. maju. Če pa knjigo že imate, pa lahko naredite ;-).

Danes bom zaključila z eno miselno nalogo. Jutri vam napišem odgovor.

Mož živi v 10. nadstropju. Vsak dan se z dvigalom odpelje do pritličja, ko gre na delo ali po nakupih. Ko pa se vrača, uporabi dvigalo le do 7. nadstropja. Preostala tri nadstropja premaga peš. Čeprav sovraži hojo, se nikoli ne odpelje do svojega nadstropja. Zakaj?

Kar malo tuhtajte…ali pa vprašajte brate, sestre, starše….

Lep četrtek

Branka

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

SREDA, 18. marec 2020

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj

Pozdravljeni,
pri slovenščini sem pri navedbi strani naredila napako. Imamo različne letnice izdaje učbenikov, zato so za Telefonski imenik pravilne strani od 67 – 70.
Okoli enih se vam tu spet oglasim in pošljem rešitve za današnji dan.

Lepo preostanek dopoldneva
Branka

Ne vem, ali naj napišem dobro jutro ali dober dan…Ali začnete delati za šolo ob podobni uri, kot je to v šoli ali se malo pocrkljate in še malo pospite…
Danes bom misel napisala kar za dober začetek:

Nekega stoletnika so vprašali, kako mu je uspelo dočakati tako visoko starost.
Odgovoril je: »Vsak dan sem izbiral, ali bom srečen ali nesrečen. Vedno sem izbral srečo.«
indijski duhovni učitelj

MAT– Tolikokrat več, tolikokrat manj
Malo sem snov preskočila, ker se mi zdi, da vam bo tole lažje šlo…

  1. Če vam je prav ali ne, vsak dan bo en račun za nazaj. Danes je spet deljenje:

32 628 : 72 =

  1. Naslov današnje teme se sliši zelo učeno, če pa boste sledili navodilom na strani 84 zgoraj, boste videli, da to vse pravzaprav že znate. Torej: natančno preberite, kaj so povedale osebe na sliki, nato odgovorite na vprašanja pod sliko.
  2. V zvezek napišite naslov Tolikokrat več, tolikokrat manj in prepišite spodnje besedilo. Spuščajte vrstice, da bo bolj urejeno;-).

za n več                 seštevanje         5 + 2  (za dva več)

za n manj              odštevanje         5 – 2 (za dva manj)

n – krat več           množenje          2 ∙ 6 (dvakrat toliko)

n – krat manj        deljenje              6 : 2 (dvakrat manj)

  1. Rešite naloge na strani 84 in 85. Podčrtajte si besede, ki vam povedo, kaj morate storiti, pa bo lažje (za toliko več, tolikokrat manj…)

 

SLJ – Telefonski imenik

  1. Telefonski imenik je seznam oseb/naročnikov, ki so naročeni na telefon. Včasih smo imeli imenik samo v tiskani obliki, danes pa imamo večino številk shranjenih kar na telefonu in ga v taki pisni obliki doma več nimamo. Povprašaj stare starše, če ga še imajo? Kaj boš moral/a vedeti, če jih boš želel poklicati? Verjetno bodo veseli tvojega klica.
  2. Preberi v UČ na straneh 78 do 81 vse, kar piše o telefonskem imeniku. Poskusi prebrati glasno, da boš vadil še glasno branje in te bo mogoče kdo poslušal. Nato si ustno odgovori na vprašanja ali pa jih postavi komu drugemu in ga preveri, če te je dobro poslušal pri branju:
  • Kako so razporejeni tel. naročniki v imeniku?
  • Katere podatke vsebuje imenik?
  • Koliko telefonskih omrežij imamo v Sloveniji in zakaj je dobro, da jih poznamo?
  1. V zvezek napiši naslov Telefonski imenik in prepiši besedilo iz UČ po tem vrstnem redu:
  • str. 69 zgoraj (rumeni okvirček in nato sivega)
  • str. 68 spodaj (bel okvirček – zanimivost)

(Če se ne motim, bo slovenščine za danes dovolj…)

DRU – Obsredozemski svet (povzetek)

Povzetek znanja o obsredozemskem svetu lahko naredite na 2 načina (Izberite en način.):

  • dopolnite UČNI LIST (lahko ga natisnete in nalepite v zvezek ali pa prepišete),
  • narišete miselni vzorec čez dve strani; naslov je OBSREDOZEMSKI SVET in tri veje: OB OBALI, V NOTRANJOSTI in DEDIŠČINA (tako kot smo to že delali; saj vi znate;-)) ter dopišete ali pa dorišete pomembne podatke. Vesela bom, če mi boste poslali kakšno »fotko« miselnega vzorca.

ŠPO – Gumitvist

To je ena najbolj priljubljenih iger (vsaj včasih je bila). Potrebujete nekaj metrov dolgo elastiko, ki je ob koncih zvezana skupaj. Dva stojita z razkoračenimi nogami znotraj elastike, tako da jo držita napeto, lahko pa postavite tudi dva stola. Ostali skačejo preko in po elastiki po najrazličnejših, strogo določenih pravilih. Vadili smo že v šoli.

Še vedno pa je sprehod ali igra s starši v naravi več kot dovolj. Mogoče pa delo na vrtu?

Še tole…
Danes (vi boste tole brali verjetno šele v sredo) so mi vaši starši pisali zelo lepa sporočila in vas pohvalili, da pridno delate. Tudi nekaj slik sem dobila. Moram reči, da ste mi zelo polepšali dan.

Vse lepo.
vaša učiteljica Branka

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

TOREK, 17. marec 2020

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

Pozdravljeni,
v skladu z navodili, ki smo jih dobili, vas prosim, da se mi javite na moj elektronski naslov branka.mali@os-igroharja.si in poveste, če ste lahko dostopali do spletnih strani naše šole in če so navodila za delo dovolj jasna.

Lep dan
Branka

Pozdravljeni,
upam, da ste včeraj uspeli predelati snov in pregledati naloge, ki sem vam jih poslala. Če ne, pa to storite danes. Vesela bom, če mi boste sporočili, kako vam je šlo.
Ne pozabite na kolesarski izpit. Vzemite si čas in rešite kakšno simulacijo ;-).
Za lepši dan pokukajte v galerijo slik: Tamar in Jumicar.

MAT– Enačbe in neenačbe

  1. Pri tej nalogi boste potrebovali zvezek. Najprej rešite račun deljenja in napravite preizkus, potem pa še številski izraz. Ne pozabite na naslov VAJA in zraven napišite datum.

345 802 : 57 =

( 3 ∙ 72 + 8 : 4 ) – 12 ∙ 4 + 8 =

  1. Nadaljujte z reševanjem nalog v DZ str. 69 – Preverim svoje znanje.
  2. Če kdo želi še več matematike, lahko reši tudi Modre naloge na straneh 70 in 71.

ŠPO – Vaje za moč

  1. Na tej povezavi  boste našli 4 minutni filmček, kjer so vaje za moč. Vaje lahko večkrat ponovite.
    ali
  1. si vaje izmislite sami ali pa vaši starši, bratci, sestre…
    ali
  1. greste na sprehod s starši.

SLJ – Definicija pojma

  1. Naloge so napisane na UČNEM LISTU. Naloge prepišite v zvezek (zvezek obrnite na pravo stran), lahko pa list tudi natisnete in ga prilepite v zvezek.

NIT – Življenjski prostor

Pri naravoslovju bomo nekaj tem v učbeniku spustili (obravnavali jih bomo kasneje). Naše današnje delo se nanaša na stran 62.

  1. Preberi besedilo na strani 62 in si oglej slike. Poizkusi odgovoriti na naslednja vprašanja; v mislih, lahko pa jih poveš tudi komu v družini:
  • Od kod dobijo kisik vodne živali in rastline?
  • Kje je več kisika: v vodi ali na kopnem?
  • Kako dihajo različni organizmi (živali in rastline)?
  1. Zapis v zvezek: VODA KOT ŽIVLJENJSKI PROSTOR

Življenje na Zemlji se je začelo v vodi. Vsa bitja potrebujejo za življenje kisik. Vodna bitja ga dobijo iz vode, kopenska pa iz zraka.
Drobne živali in rastline v vodi sprejemajo kisik iz vode skozi celotno površino telesa, ribe pa s škrgami. Kako?
Kaj pa kiti in delfini?
Večje kopenske živali dihajo s pljuči. Deževnik sprejema kisik skozi kožo.
Kopenske rastline dihajo skozi listne reže.

GOS – Oblačila

Verjetno si večkrat zastavite vprašanje KAJ NAJ PA DANES OBLEČEM? Ko greste v šolo, ste oblečeni drugače kot doma. V šoli se morate preobleči za uro športa. Pozimi se oblečete topleje, ko greste na plažo ali pa na poroko…

Narišite ali napišite v zvezek za gospodinjstvo, kako bi se oblekli za na plažo, za pohod na Lubnik, za poroko, za ogled predstave v zimskem času.

V nekaterih državah imajo predpisano, kakšno oblačilo morajo nositi v šolah. Kakšno uniformo bi vi nosili?  Lahko jo narišete ali opišete.

Dovolj za danes….

Kar nekaj navodil sem vam dala. Upam, da boste uspešni in da ste zdravi. Še misel za današnji dan:

»Najboljši način, da se razveseliš, je ta, da poskušaš razveseliti koga drugega.«
 Mark Twain

Kar malo pogrešam vaš lep jutranji pozdrav.
Branka

__________________________________________________________________________________________________________________

PONEDELJEK, 16. marec 2020

Rešitve današnjih nalog lahko preverite tukaj.

DRU – Gospodarstvo v preteklosti in šege

  1. Preberi besedilo v UČBENIKU na strani 70 in 71.
  2. Prepiši spodnja vprašanja in natančno odgovori.
  • Pod čigavo oblastjo so nekoč spadala mesta Koper, Izola in Piran?
  • Kateri so bili glavni pridelki istrskih mest in kam so jih izvažali?
  • Zakaj se je razvilo tihotapstvo?
  • Kaj je povzročila izgradnja železnice Dunaj – Trst?
  • Po čem je znana Lipica na Krasu? Natančno opiši.
  • Kako nastane pršut?
  • Kaj je škoromatija? Kje je še v navadi?

MAT – Enačbe in neenačbe

  1. Enačbe in neenačbe lahko rešujemo s premislekom ali s poskušanjem. Natančno si oglej obarvan del (oranžen) na strani 64. Reševanje smo razložili tudi že v šoli. Poglej v svoj zvezek.
  2. Natančno preberi in sledi navodilom, da boš zna/a rešiti naloge od 8. do 11. (str. 64 in 65).
  3. Ne pozabi napraviti preizkusa. Pazi na podpisovanje (je enako je vedno pod je enako). Če ti bo zmanjkalo prostora za reševanje, vzemi zvezek in piši račune v zvezek.

SLJ – Dane Zajc HIŠA

  1. Zapri oči in razmisli o svojih sanjah v spanju. Kakšne so te sanje?
  2. V pesmi Daneta Zajca spi in sanja tudi hiša. Na dodanem listu pozorno preberi pesem HIŠA.
  3. Tiho si odgovori na naslednja vprašanja.
  • Ali je morda takšna tudi tvoja hiša?
  • Kakšna je pesem na pogled (kitice, verzi)?
  • Ali se verzi rimajo?
  • Katere kitice bi brali glasno/tiho, katere hitro/počasi?
  • Kdo nastopa v pesmi?
  • Kaj dela hiša?
  • Zakaj se hiša zbuja?
  • Ali je hiša komu podobna?
  • Katera čustva pesnik izraža v pesmi?
  • Ali ima pesem realno ali domišljijsko vsebino?

       Razlaga nekaterih manj znanih besed.

  • lišpati se – lepotičiti se
  • prešerno petje – veselo petje
  • loputati – glasno zapirati
  • zaresen – resničen
  • zijati – biti na široko odprt

4. Na izbiro imaš tri naloge. Izberi eno in jo reši.

  • REŠI NALOGE NA UČNEM LISTU.
  • V ZVEZEK ZA SLJ NAPIŠI DOMIŠLJIJSKO ZGODBO O SANJAH, KI JIH SANJA HIŠA. NASLOV HIŠA SANJA.
  • V ZVEZEK ZA SLJ NAPIŠI DOMIŠLJIJSKO PESEM. Namesto hiša lahko uporabiš besede OKNO, SVETILKA, OMARA, MIZA, POSTELJA…

Če boste imeli kakršnokoli vprašanje, bom v dopoldanskem času dosegljiva na mail: branka.mali@os-igroharja.si

(Skupno 2,963 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost